ליצירת קשר השאירו פרטים

    חמשת כללי זהב לעריכת חוזה דירה

    לפני שמפנטזים על דירת החלומות יש לזכור שחייבים לחתום על חוזה מכר לפני הרכישה. במאמר זה, אנסה לעמוד על חשיבות חוזה הרכש ומה צריכים לדעת המוכרים והקונים על הפן המשפטי של העסקה.

    מכירת וקניית דירה כרוכות בסכומים גדולים, ובעבור רובינו מדובר בפעולות הכלכליות הגדולות שנעשה בחיינו. עם זאת, רבים נמנעים מלפנות לעורך דין מומחה בתחום לצורך ביצוע העסקה. במקרים רבים המוכרים מבקשים להרוויח כמה שיותר ממכירת דירתם, לצמצם עלויות ולערוך את החוזה בעצמם, והקונים מצדם טרודים בעלויות של רכישת הדירה וגם הם בחלקם לא פונים אל עורך דין הבקיא במקרקעין.

    הימנעות מקבלת ייעוץ משפטי מקצועי עלולה לגרום נזק רב לשני הצדדים. הקונה יכול לגלות כי רכש דירה מאדם שאינו בעל הדירה בפועל או שהחוזה עליו חתם אינו לטובתו ולמעשה פוגע בזכויותיו. אם כן, מהן הנקודות החשובות שעליהן יש להקפיד במסגרת חוזה נדל"ן?

    1. חוזה מכר דירה צריך לכלול את תנאי התשלומים ומועדם בצורה ברורה המובנת ומוסכמת על שני הצדדים.
    2. יש לוודא כי בחוזה מצוין התאריך בו יימסר הנכס לרוכשים.
    3. יש לכלול במסגרת חוזה מכר דירה את פרטיה המלאים של המשכנתא (אם קיימת) ובמיוחד, מהו סכום הסילוקין.
    4. החוזה חייב לכלול סעיף אשר יגדיר מהם הכלים אשר יעמדו לרשות הצדדים, במקרה של הפרת החוזה.
    5. החוזה חייב לכלול את כל הנספחים הרלוונטיים כגון: ייפוי כוח, נסח טאבו ועוד.

    לסיכום, חוזה מכר דירה שנעשה על ידי עורך דין מקצועי המתמחה בדיני מקרקעין מאפשר לשני הצדדים לחיות בידיעה שכל צד ימלא אחר חובותיו ומטרתו להיטיב עם שני הצדדים במידת האפשר. יש לעגן בחוזה את כל ההסכמות שבין הצדדים, למען מניעת מחלוקות ושאלות של פרשנות.

    קידום משרד עורכי דין קידום משרד עורכי דין